twee dagen verslag nog tegoed - Reisverslag uit Polk City, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu twee dagen verslag nog tegoed - Reisverslag uit Polk City, Verenigde Staten van Jan en Anneke Ellen - WaarBenJij.nu

twee dagen verslag nog tegoed

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

12 Februari 2016 | Verenigde Staten, Polk City

Ja, jullie hebben al weer twee dagen tegoed voor het blog. De tijd vliegt voorbij.

Gisteren (woensdag) was het toch nog best fris, wel zonnig maar toch echt wel fris. Dus het varen maar weer een dag opgeschoven. Meer een dag om een trail te lopen. Dus rugzakje gepakt en op weg naar Polk city. De Van Fleet trail opgezocht en heerlijk gelopen. Had de camera vergeten, dus de foto's hiervan staan op de telefoon. Zal ze in de Ellenapp zetten. 's middags nog een andere trail gevonden, nadat we heerlijk hadden rondgereden op de landwegen van de country. Veel koeienboeren daar met van die dikke zwarte Angus koeien. Het andere park hete Green Swamp trail. Beide stonden niet in de toeristeninfo van Orlando maar had papa via Google Eart gevonden. Beide de moeite waard. Er is binnen 50km van Orlando zoveel echte natuur en country te vinden, je zou het niet verwachten maar ook zonder Mickey Mouse is het daar leuk.

Trouwens Bobby en Astrid zijn de hele dag op zoek geweest naar Mickey Mouse, ze hebben hem niet kunnen vinden. Wij wisten wel hoe dat kwam. Hij was hem gepeerd in een rode auto. Foto als bewijs!!

O, we kwamen ook een Ikea tegen dus toch maar even gekeken of het hetzelfde was. Nou niet helemaal, maar zeker overeenkomsten. Denk aan het kinderspeelgoed. Wij hebben alles in de basiskleuren (rood, blauw, groen) bij hen is het zachte kleuren (licht groen, zacht oranje en roze). Zelfs het eten lijkt er op, maar alles wel met een amerikaanse twist.

Vandaag (donderdag) was het weer helemaal goed met het weer. Al vroeg een zonnetje en de wind was weg. Dus na het ontbijt op naar de boot. Het was een hele mooie route, dwars door een state park. Naast veel planten en bomen ook veel vogels, schildpadden en natuurlijk onze grote vriend de krokodil. Niet van de grote, maar toch nog best leuk !! We gingen heen met de wind in de rug en de stroom onder de boot. Dus hoefde niet te roeien, tenminste ik niet! Maar wat je afzakt moet je ook weer opvaren. Dus terug ging iets minder snel en gemakkelijk, maar na enkele uren waren we toch weer terug bij de haven. Echt de moeite waard, mooi, stil en natuur.
Daarna gezellig een late lunch in de auto, Hollandse appeltaart en een yogurt toe alles van de Publixs.

Aan het begin van de avond nog even naar de Walmart en een hamburger gegeten bij de Five Guys. Nog steeds een lekker hamburger maar de zaken zien er niet meer zo netjes uit als wij eerst hebben gezien. Nu lekker op de kamer met een koppie thee en een biertje, verplicht luisteren naar het debat tussen Clinton en Sanders!! papa is zo blij met Fox tv.

Wanneer jullie dit lezen is het al weer vrijdag daar, dus goedemorgen en een fijne dag. Wij draaien ons nog even om. XXX